Διαγωνισμός
πειραμάτων EUSO 2018
Με αφορμή την
προκριματική φάση του διαγωνισμού πειραμάτων EUSO 2018, που πραγματοποιήθηκε στο 1ο
Γυμνάσιο της πόλης μας στις 9 Δεκεμβρίου του 2017, επικοινώνησα με τις
συμμετέχουσες από το σχολείο μας και τις ζήτησα να μου δώσουν μια συνέντευξη.
Έτσι και έγινε!
Η ενημέρωση
για το συγκεκριμένο διαγωνισμό έγινε από τους αρμόδιους καθηγητές του σχολείου
μας και οι συμμαθήτριές μου βρέθηκαν στο καθορισμένο μέρος, έτοιμες να
«αντιμετωπίσουν» τα πειράματα! Η προσπάθεια τους τους έδωσε την τρίτη θέση στο
διαγωνισμό και σε εμένα την ευκαιρία να κάνω τις παρακάτω ερωτήσεις.
-Η ομάδα που εκπροσώπησε το σχολείο μας αποτελούνταν
από τρία άτομα και τα μαθήματα στα οποία κάναμε πειράματα ήταν επίσης τρία, η
φυσική, η βιολογία και η χημεία.
-Όλοι
οι συμμετέχοντες βρισκόσασταν σε μία αίθουσα και αν ναι πόσες ομάδες παιδιών
υπήρχαν;
-Όλα τα παιδιά, μαζί και οι επιτηρητές καθηγητές, βρισκόμασταν
στην ίδια αίθουσα. Γενικότερα στον διαγωνισμό συμμετείχαν τέσσερα σχολεία, εκ
των οποίων το ένα ήταν το δικό μας και τα άλλα τρία τα εκπροσωπούσαν ομάδες των
τριών ατόμων.
-Ποια
ήταν η διαδικασία που ακολουθήθηκε πριν ξεκινήσουν τα πειράματα;
-Καθεμιά από εμάς ανέλαβε ένα από τα προαναφερθέντα
μαθήματα και έκατσε στον πάγκο εργασίας της, στον οποίο υπήρχαν όλα τα υλικά
και ο εξοπλισμός που θα χρειαζόταν για τα πειράματα της.
-Τα
πειράματα που έπρεπε να γίνουν σας τα έδωσαν εκείνη την ώρα ή τα γνωρίζατε από
πριν; Και πόσα ήταν;
-Τα πειράματα δεν τα γνωρίζαμε. Σε κάθε τραπέζι
πειραμάτων έδωσαν φύλλα εργασίας, στα οποία υπήρχαν πειράματα για κάθε μάθημα.
Τα πειράματα για τη φυσική και τη βιολογία ήταν δύο, ενώ για τη χημεία τρία.
-Πόση
ώρα διήρκησε η διαδικασία;
-Ήμασταν τρεισήμισι ώρες στον χώρο κάνοντας
πειράματα!
-Ποιός
ήταν ο βαθμός δυσκολίας τους και πιστεύετε ότι η συγκεκριμένη δράση απευθυνόταν
μόνο σε μαθητές των θετικών επιστημών;
-Σε μια κλίμακα από το μηδέν έως το δέκα, ο βαθμός
δυσκολίας των πειραμάτων ήταν κάπου στο εφτά. Ήταν δύσκολα διότι συνδύαζαν όχι
μόνο γνώσεις αλλά και ευστροφία. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός δεν απευθυνόταν
μόνο σε μαθητές της θετικής κατεύθυνσης και αυτό το επιβεβαιώνουμε, διότι η μία
από εμάς είναι στην θεωρητική κατεύθυνση, όμως ανέλαβε τα πειράματα της
βιολογίας!
-Με
ποιά κριτήρια αποδόθηκε ο βαθμός σε κάθε φύλλο εργασίας;
-Ο βαθμός αποδόθηκε με βάση ένα κριτήριο: το πόσο
κοντά στη σωστή λύση έφτασε ο κάθε μαθητής σε σχέση με τους υπόλοιπους.
-Πώς
νιώθετε που κατακτήσατε την τρίτη θέση; Θεωρείτε ότι θα μπορούσατε να τα
καταφέρετε και καλύτερα;
-Είμαστε αρκετά ευχαριστημένες με το αποτέλεσμα της
προσπάθειας μας, αν και χάσαμε την δεύτερη θέση για έναν βαθμό. Πιστεύουμε ότι
αν είχε γίνει καλύτερη προετοιμασία, θα καταφέρναμε πολλά περισσότερα!
-Θα
θέλατε να συμμετέχετε ξανά σε παρόμοια δράση;
-Οπωσδήποτε! Ήταν μια πολύ ευχάριστη και δημιουργική
εμπειρία και αν μας ξαναδοθεί η ευκαιρία γιατί όχι;
Ευχαριστώ
πολύ τις συμμαθήτριες μου, Δήμητρα Πολιτίδη, Αγγελική Χατζηπαναγιωτίδου και
Θεοδώρα Σταμάτη, για τις πληροφορίες που μου έδωσαν. Είναι πολύ σημαντικό να
στηρίζουμε το σχολείο μας και με την συμμετοχή μας σε τέτοιες δράσεις να του χαρίζουμε
διακρίσεις!
Φωτεινή
Τσιαντζή, Β΄1
Μακάρι και άλλοι μαθητές μας να ακολουθήσουν το παράδειγμα των τριών αυτών κοριτσιών. Συγχαρητήρια για την προσπάθεια και πολλές ευχαριστίες για την όμορφη συνεργασία που είχαμε
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι φυσικά μπράβο στη "δημοσιογράφο" μας για την κάλυψη και προβολή του θέματος.
ΑπάντησηΔιαγραφή